CP Vilanova 3 – Maheco Cerdanyola CH Femení 3
“Puntàs” de persistència.
Important empat a 3, a falta de 9 segons i 3 dècimes pel final, del Cerdanyola CH Femení, a la complicada pista del Vilanova i amb la baixa de Daniela Guerrero, per sanció, i Bea Iglesias per qüestions familiars.
Els dos equips van sortir amb molts dubtes. Durant els primers minuts va costar que algú es posiciones damunt la pista i controlés el partit. El Cerdanyola estava molt atent en defensa, controlant el tall a la línia de passada, però en atac no acabaven de definir i les ocasiones eren tímides. El Vilanova, en canvi, va disposar d’un parell d’ocasions que la Laia Salicrú, amb molèsties a un peu, va saber aturar.
Passats uns minuts, semblava que el Cerdanyola ja es feia amb el control del partit, però les ocasions no es materialitzaven. Qui sí que va saber materialitzar un xut ras i col·locat va ser Clàudia Miret, al minut 6. Amb un 1 a 0 en contra, el Cerdanyola veia com el Vilanova li començava a prendre terreny i s’havia d’esforçar en defensa. Al minut 9, Laia esdevindria decisiva en aturar un penal a Berta Tarrida.
El partit estava obert, els dominis s’anaven alternant i les contres eren a una porteria i l’altra, però el primer temps va finalitzar amb 1 a 0.
A la represa, el Cerdanyola va sortir amb més empenta i va començar dominant. Mònica Piosa, juntament amb la Laia Salicrú, es van convertir cabdal en defensa i van donar més estabilitat a l’equip en atac. Els fruits van resultar al minut 24. Adriana Gutiérrez rebria el impacte de la bola a la part més desprotegida de la cama. En veure que podia recuperar la bola, va aguantar el dolor, encarant porteria i batent a Caterina Ortega. Era l’empat a 1, resultat que va durar poc perquè, 3 minuts més tard, Clàudia Miret va aconseguir el 2-1, en una ràpida jugada.
Les coses es torçaven perquè el Vilanova intentava prendre el domini i al minut 29, es torçaven encara més quan Esther Nadal recuperava una bola, possiblement amb falta sobre Mònica Piosa, i va batre a l’u contra u.
Amb el 3-1, el Vilanova anava cedint i les jugadores del Cerdanyola van posar setge a la porteria local. La sort no estava del bàndol cerdanyolenc, entre pals, bones jugades que la Caterina Ortega aturava, i un arbitratge que no va considerar penal a dues envestides sobre Yolanda Font a dins l’àrea i algun peu van fer desesperar a jugadores i aficionats del Cerdanyola.
Però els que coneixem de quin peu calça aquest equip, alguna cosa començàvem a intuir. A falta de poc menys de tres minuts, Vanessa Daribo va marcar el 3-2. Seria aquí quan es va estrènyer el setge verd i blanc, sobre la porteria d’un fos Vilanova. A falta de 14 segons, la bola aniria a parar a l’stick de Mònica Piosa. Ella mateixa, amb una serenitat excepcional, es va posar d’esquena a porteria per protegir la bola, va aguantar fins que va veure el forat. Llavors, no s’ho va pensar i va fer un xut col·locat. Va ser el gol de l’empat, a falta de 9 segons i 3 dècimes. Era el premi a la insistència.
FITXA TÈCNICA:
Club Patí Vilanova: 1-Caterina Ortega, 4-Berta Tarrida, 6-Clàudia Miret, 7-Esther Nadal, 9-Pia Carla Sarmiento -cinc inicial- 10-Sofia Griñán, 3-Mercè Guerra, 5-Maria Figuerola, 8-Regina Flix, 16-Solène Voltzenlugez. Ent. Carlos Figueroa.
Cerdanyola Club Hoquei: 10-Laia Salicrú, 2-Vanessa Daribo, 5-Yolanda Font, 6-Mònica Piosa, 8-Adriana Gutiérrez -cinc inicial- 9-Marina Garriga, 3-Anna Espriu, 7-Quima Jimeno. Ent. José Emilio Borregán.
Gols: 1-0 Claudia Miret, min. 6; 1-1 Adriana Gutiérrez, min. 24; 2-1 Claudia Miret, min. 27; 3-1 Esther Nadal, min. 29; 3-2 Vanessa Daribo, min. 37; 3-3 Mònica Piosa, min. 19.
Col·legiat: Francesc Rovira.
Incidències pel CP Vilanova:
Faltes comeses: 8
Targetes: cap.
Incidències pel Cerdanyola CH:
Faltes comeses: 7
Targetes: cap.
Pavelló: Poliesportiu de Les Casernes. Unes 50 persones.
La protagonista: Sens dubte, la protagonista és la Mònica Piosa. Pel que es pot veure el pavelló de Les Casernes és una pista que li aprova. En absència de Daniela Guerrero, Mònica Piosa va agafar la responsabilitat i ho va fer molt bé, sobretot en defensa. Ja no cal parlar de la serenor a l’hora d’aconseguir l’empat a tres. Ja va fer el mateix a l’empat a 3 d’Arenys de Munt i a la victòria de la Copa de la Reina.
L’anècdota: El partit serà retransmès avui, dissabte 20 de març, de 14:00 a 16:00 hores, per XTVL.
Proper partit: Cerdanyola CH Femení Vs CE Noia Freixent. Dissabte 17 d’abril, a les 17:30 hores, al Pavelló de Can Xarau.




